رسوب زدای مغناطیسی آکوا در ساختمان ها

آمار مطالب

کل مطالب : 29
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 4
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 74
بازدید سال : 123
بازدید کلی : 315

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مرجع خبری صنعت ساختمان و سازه و آدرس iron-sazan-iran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : mr kaya
تاریخ : پنج شنبه 9 خرداد 1399
نظرات

برای جلوگیری از این مشکل می توان از رسوب زدای مغناطیسی آکوا استفاده کرد.

به دلیل گذر آب از درون لوله و تاسيسات تدریجا رسوبات گوناگونی بر روی دیواره لوله و تاسيسات ایجاد می شود که بخش انبوهی از اين رسوبات ، کلسيم کربنات (CaCo3) است.
کلسيم کربنات ترکيباتي با طرح های گوناگونی دارد. يکي از انواع گوناگون کلسيم کربنات، کلسيت (Calcite) است .کلسيت در دماي کمتر از 30 c به سهولت ایجاد شده و با دوامتر از ديگر نوع کلسيم کربنات است. اين کريستال شاکله هگزاگونال (Hexagonal) داراست و بر دیواره تاسيسات به همراه آب روسب می کند
کلسيت در طبيعت به شکل گچ ، سنگ اهک ، سنگ مرمر و عقيق موجود است . نوع ديگر رسوب کلسيم کربنات به شکل آراگونيت است؛ آراگونيت در دماي بیشتر از 30 c به وجود می آید و دوام کمتری به نسبت کلسیت دارد .کريستال ساختار ارتورومبيکی (Orthorombic) دارد که به شکل تلی از کريستال بدون طرح به وجود می آید و رغبتی به رسوبگذاري بر دیواره تاسيسات در تماس با اب از خود نشان نمی دهد .آراگونيت در طبيعت به شکل مرواريد و مرجان موجود است.
 
با اهمیت به مطالب مزبور بخاطر گذر جريان آب با سرعت خطي ممتناسب از حوزه مغناطيسي دستگاه بر پایه اصل القاء الکترومغناطيسي ، جريان القائي نشات گرفته ميدان مغناطيسي بر هسته زائي و کريستاليزاسيون يونهاي Ca و HCo3 اثر گذار بوده و باعث عوض شدن شکل کريستالهاي کلسيم کربنات از نوع کلسيت به آراگونيت مي شود که نتیجتا تلی بي شکل از ميکروکريستالهاي آراگونيت به وجود می آید که در آب به حرکت ( به صورت امولسيون ) در می آید و گرایش به رسوبگذاري بر دیواره تاسيسات در تماس با اب را نداشته و همراه با جريان آب در يک مدار باز از درون دستگاه گذر می کند و خالی مي شود و در يک حرکت گردشی بسته به وقت drain دستگاه از مدار خارج خواهد شد.
سختی گیر مغناطیسی کاربرد ویژه ای نیز در کشاورزی دارد .با توجه به اینکه توسط سختی گیر مغناطیسی حلالیت آب بالا می رود و در نتیجه آب قدرت نفوذ پذیری بالاتری خواهد داشت لذا می تواند آب به اعماق بیشتری از ریشه نفوذ نموده و خاک را شسته و اصلاح نماید . در نتیجه تاثیرات مثبتی به خاک وبه آب منتقل می شود که میتواند تاثیرات منفی شوری آب را به حداقل برساند. با استفاده از سختی گیر مغناطیسی در کشاورزی میتوان از ایجاد رسوب نیز در سیستم آبیاری تحت فشار پیشگیری نمود امروزه استفاده از آب مغناطیسی در صنعت توانسته است کمک زیادی به صنایعی که نیاز به آب با حلالیت بالا دارند نماید.

تعداد بازدید از این مطلب: 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به برترین مرجع خبری صنعت ساختمان و سازه خوش آمدید.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود